SEO در مقابل PPC: از کدام یک باید استفاده کنید؟


آیا می خواهید تصمیم بگیرید که آیا باید سرمایه گذاری کنید ، تصمیم می گیرید سئو یا PPC؟ شما در جای مناسب هستید

سه سال پیش ، من در یک استارت آپ جدید کار می کردم.

فقط با یک بودجه بازاریابی برای نوجوانان ، مجبور شدم: سئو یا PPC؟

بدون تجربه واقعی در بازاریابی و علاقه به ایجاد محتوا ، تصمیم گرفتم سئو. من استراتژی هایی را که از آنها یاد گرفته ام پیاده کردم سئو وبلاگ ها ، و در نهایت موفق به رتبه بندی سایت برای چند کلمه کلیدی مرتبط با محصول ما شد.

آیا بهتر بود از آن استفاده شود PPC درست از گرفتن؟ من هرگز نمی دانم.

خوشبختانه ، از آن زمان تاکنون در مورد هر دو کانال چیزهای زیادی آموخته ام. و در این پست ، منافع و منافع هر دو را با هم مقایسه خواهم کرد سئو و PPC، توضیح دهید که چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از مشاغلتان بهتر است ، و نحوه استفاده از آنها را در کنار هم در Ahref نشان دهید.

اما اول ، بگذارید اصول را بپوشانیم.

سئو

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) فرایند بهینه سازی وب سایت و صفحات وب برای رتبه بندی نتایج ارگانیک در موتورهای جستجوگر مانند Google و Bing است.

بخش چالش برانگیز در مورد سئو این است که شما نمی توانید پرداخت کنید تا در اینجا ظاهر شوید موتورهای جستجو الگوریتم هایی دارند که کیفیت و ارتباط صفحه شما را محاسبه می کنند و شما را بر این اساس رتبه بندی می کنند.

به این ترتیب ، بخش بزرگی از سئو درك كردن آنچه موتورهای جستجو مهم می دانند ، می باشد و سپس وب سایت و صفحات وب شما را به این ترتیب بهینه می كند.

طرفداران

بیایید به مزایای آن توجه کنیم سئو:

1. ترافیک ارگانیک قدرت پایداری دارد

تا زمانی که بتوانید در کلمات کلیدی مورد نظر خود در رتبه بالایی در Google قرار بگیرید ، می توانید ترافیک جستجوی مداوم را به وب سایت خود ایجاد کنید.

این همان چیزی است که به نظر می رسد اگر با آن موفق شوید سئو:

ترافیک ارگانیک برای وبلاگ Ahrefs از طریق سایت Explorer

کل تیم بازاریابی ما می تواند یک استراحت کوتاه و ترافیک ادامه یابد.

با سایر کانال های بازاریابی تضاد کنید.

بازاریابی پرداخت شده مانند شیر آب است. شیر آب را روشن کنید و ترافیک جریان یابد. اما به محض خاموش کردن شیر (یعنی پول شما تمام شد) ، ترافیک شما خشک می شود.

به همین ترتیب برای رسانه های اجتماعی. در دنیای امروز ، رسانه های اجتماعی بازی پرداخت به بازی است. از پرداخت خودداری کنید و احتمالاً تعامل شما کاهش خواهد یافت.

به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان در نظر دارند سئو یکی از بهترین کانالها برای نتایج بلند مدت و مقیاس پذیر.

2 سئو اغلب در طولانی مدت ارزان تر است

وبلاگ Ahrefs دارای بیش از 120،000 کلمه کلیدی است و تخمین زده می شود 240،000+ بازدید کننده جستجو در هر ماه.

اگر قرار بود از این طریق ترافیک خریداری کنیم PPC، برای ما حدود 733،000 دلار در هر ماه (یا 8.8 میلیون دلار در سال) هزینه برآورد می شود.

با توجه به اینکه فقط 3 تا 4 نفر در تیم ایجاد محتوا هستند و ما به ازای هر یک میلیون دلار حقوق دریافت نمی کنیم ، منطقی است که بگوییم سئو در دراز مدت ارزان تر است

منفی

در اینجا برخی از نقاط ضعف برای سئو.

1 سئو زمان می برد

در سال 2017 ، ما یک مطالعه انجام دادیم تا دریابیم که چقدر طول می کشد تا در گوگل رتبه بندی شود. ما به طور تصادفی دو میلیون صفحه را انتخاب کردیم و موقعیت همه کلمات کلیدی مورد نظر خود را ردیابی کردیم.

معلوم میشود: فقط 5.7٪ از صفحات برای حداقل یک کلمه کلیدی در طی یک سال انتشار ، در 10 کشور برتر قرار بگیرد.

حتی اکثر 5.7٪ “خوش شانس” 2 تا 6 ماه طول می کشد تا در 10 کشور برتر قرار بگیرند.

همانطور که می بینید، سئو زمان می برد

اگر فقط یک پنجره کوتاه برای تأثیرگذاری دارید ، سئو ممکن است استراتژی مناسبی برای شما نباشد.

2 سئو به محتوای منحصر به فرد و معتبر نیاز دارد

تصور کنید که شما سعی در تهیه یک بشقاب خوشمزه از اردک دارید. چه کسی را ترجیح می دهی از آن ، مارکو پیر وایت یا من یاد بگیرم؟

جواب بدیهی است با مارکو غذای کامل درست می کنید. با من ، اردک را می سوزانید.

مردم آنلاین هستند. وقتی نوبت به مصرف ، اشتراک گذاری و پیوند با محتوا می دهد ، مردم ترجیح می دهند از متخصصان موضوع یاد بگیرند.

بنابراین ، برای انجام کار خوب در جستجو ، به احتمال زیاد به تخصص نیاز دارید.

اگر شما متخصص دامنه هستید ، عالی! خودتان محتوا را ایجاد کنید. اگر اینطور نیست ، شخصی را استخدام کنید تا آن را برای شما ایجاد کند. شما حتی می توانید با مقامات مصاحبه کنید ، مانند مالکوم گلدول برای کتابهای خود.

مشکل این است که این راه حل ها می توانند برای مشاغل متوسط ​​و متوسط ​​با منابع محدود ، بسیار گران و وقت گیر باشند.

PPC

پرداخت برای هر کلیک (PPC) یک الگوی تبلیغاتی است که در آن هزینه کلیک به وب سایت خود را پرداخت می کنید. این معمولاً با تبلیغات موتور جستجو مانند Google Ads همراه است.

امروزه اکثر شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و کوورا نیز تصویب کرده اند PPC به عنوان مدل اصلی تجارت آنها.

طرفداران

برخی از مزایای آن چیست PPC؟

1 PPC سریع است

برای سئو برای کار کردن ، شاید لازم باشد روزها ، هفته ها یا حتی ماه ها صبر کنید. برای PPCخیلی سریعتر

می توانید به سکوی تبلیغاتی بروید و فوراً یک کمپین را شروع کنید.

2 PPC هدف قرار دادن دانه را امکان پذیر می کند

با PPCمی توانید با انواع مختلف داده ها (جمعیتی ، جغرافیایی ، و غیره) بازی کنید

به این ترتیب ، شما فقط می توانید برای افرادی که می خواهید در وب سایت خود کنترل و پرداخت کنید.

3 PPC آزمایش سریع را امکان پذیر می کند

ماهیت PPC بازخورد سریع است می توانید یک کمپین تنظیم کنید ، تست های A / B را اجرا کنید و نتایج را نظارت کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی انجام نمی شود.

به طور مقایسه ای ، سئو کندتر است و بنابراین می توان موفقیت یا عدم موفقیت را به هر تغییر یا تاکتیکی منحصر به فرد نسبت داد.

منفی

PPC همه آفتاب و گل سرخ نیست. برخی از نقاط ضعف وجود دارد.

1 PPC می تواند گران قیمت باشد

اگر در صنعت رقابتی مانند بیمه هستید ، PPC می تواند به سرعت گران شود

به عنوان مثال ، اگر شما در جستجوی کلمه کلیدی “بیمه اتومبیل” ، به طور متوسط ​​40 دلار برای هر کلیک هزینه خواهد کرد.

DropBox این دست اول را در سال 2009 تجربه کرد. پس از آزمایش با Google Ads ، آنها به سرعت فهمیدند که آنها برای هر کسب هزینه دریافت می کنند (CPA) 233 دلار – 388 دلار. بدترین قسمت: محصول آنها فقط 99 دلار بود.

آنها در حال از دست دادن پول برای اجرای Google Ads بودند.

2 PPC می تواند اثربخشی را از دست بدهد

در حالی که PPC مقیاس آسان است ، جلوه های مقیاس می توانند در برابر آن کار کنند.

همانطور که اندرو چن می گوید:

هرچه مبارزات انتخاباتی شما طولانی تر شود ، کارایی آنها کمتر می شود – مردم غالباً تبلیغات خود را مشاهده می کنند. پیام ها کم رنگ می شوند و جلوه های جدید واقعی هستند. “

نابینایی آگهی واقعی است. شما باید به طور مداوم کپی ، تصاویر جدیدی ایجاد کرده و تبلیغات موجود را تازه کنید تا در طولانی مدت بتوانید از این طریق کار کنید.

3. برای درآمدزایی به پول احتیاج خواهید داشت

با PPC، برای شروع یک کمپین به پول احتیاج خواهید داشت. همچنین بعید است که بدانید چگونه بهینه سازی کمپین های خود را در چند ماه اول از دست می دهید.

شما باید در مورد چقدر طول مدت زمان بهینه سازی a واقع بین باشید PPC پویش.

اگر یک تأسیسات جدید با بودجه بازاریابی 0 دلاری دارید ، ممکن است شروع به اجرای تبلیغات سودآور برای شما گران باشد.

سئو در مقابل PPC: کدام یک برای تجارت من بهتر است؟

پاسخ واقعی: بستگی دارد.

نه بهتر و نه از دیگران بدتر است. هر دو منبع ترافیکی قانونی هستند.

گفته می شود ، بعضی مواقع وجود دارد که ممکن است یک کانال معنای بیشتری پیدا کند.

چندتایی این جاست:

1. شما محصولی خلاقانه دارید

برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک ، باید موضوعاتی را که افراد قبلاً در جستجوی آن هستند هدف قرار دهید. اما اگر شما در حال ساختن یک شرکت مختل کننده با یک محصول ابتکاری هستید ، احتمالاً هیچ کس به دنبال آن نیست.

به یاد معروف هنری فورد بیاندازید ، “اگر من از مردم سؤال می کردم که چه می خواستند ، اسبهای سریع تری می گفتند.” اگر در آن زمان گوگل وجود داشت ، مردم در جستجوی “چگونه می توانم اسبم را سریعتر دویدم” ، نه “ماشین”

قبل از تشکیل Uber در سال 2009 ، هیچ کس به دنبال “تگرگ سواری” نبود.

در این سناریو ، ممکن است برای شما بهتر باشد که اهرم بگیرید رسانه های اجتماعی PPC برای ایجاد آگاهی برای محصول یا خدمات خود

2. شما در حال آماده سازی برای راه اندازی هستید / یک پیشنهاد یک بار دارید

آیا برای راه اندازی Kickstarter آماده هستید یا یک رویداد یک بار را تبلیغ می کنید؟ سئو ممکن است استراتژی درست نباشد.

سئو زمان خواهد برد ممکن است پیش از شروع رتبه بندی ، رویداد شما تمام شود.

در این حالت ، ممکن است بخواهید استفاده را در نظر بگیرید PPC یا کانالهای دیگری مانند بازاریابی تأثیرگذار.

3. شما سعی در تبلیغ محتوای تجاری دارید

به طور کلی ، مردم نمی خواهند به محتوای تجاری مانند صفحات فرود پیوند دهند.

برای رتبه یک در جستجوی ارگانیک ، باید استفاده از استراتژی هایی مانند روش Middleman را در نظر بگیرید. در اینجا انیمیشن از نحوه عملکرد آن آمده است:

اگر به نتایج سریع نیاز دارید ، پس از استفاده در نظر بگیرید PPC زیرا می توانید ترافیک را مستقیماً به صفحه فرود هدایت کنید.

4. شما در حال ساختن سایتی هستید که قصد فروش آن را دارد

طبق گفته EmpireFlippers ، این فرمول نحوه ارزیابی وب سایت است:

اگر می خواهید سایت خود را بفروشید ، باید چندین مورد را به نفع خود “دستکاری کنید”.

چطور؟ استفاده كردن سئو.

خریداران عاشق هستند سئو زیرا لازم نیست کمپین را به طور جدی نظارت کنید. هنگامی که در Google برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی می کنید ، اغلب مدیریت آن در مقایسه با مدیریت کار کمتری می کند PPC.

یکی از دلایل این امر چرخه شریر است سئو.

رتبه بندی در درجه اول به معنای افزایش تعداد افراد بیشتر به طور طبیعی با گذشت زمان است. و از آنجا که پیوندها با رتبه بندی ارتباط دارند ، رتبه بندی شما در معرض دید قرار می گیرد.

با PPC، کوری آگهی و جلوه های مقیاس وجود دارد. شما باید دائماً کمپین های خود را مدیریت کرده و آنها را تازه کنید تا آنها خراب نشوند و بیکار نشوند. به علاوه ، اگر تبلیغات متوقف شود ، مشاغل به طور بالقوه می توانند یک شبه از بین بروند.

نشانه خوبی برای خریداران نیست.

بنابراین ، اگر وارد تجارت مشغول وب سایت شدید ، بهتر است برای شما تمرکز کنید سئو.

خواندن توصیه می شود: وب سایت شما چقدر است واقعاً ارزش؟ یک راهنمای ساده ارزیابی

… ..

خودتان را در هر یک از این سناریوها نمی بینید؟ سپس آزمایش هایی را انجام دهید تا بفهمید کدام یک برای تجارت شما بهتر است.

برای این ، من استفاده از آن را توصیه می کنم چارچوب Bullseye. ایجاد شده توسط جاستین مارس (بنیانگذار ، کتری و آتش) و گابریل وینبرگ (مدیر عامل و موسس ، Duckduckgo) ، این یک چارچوب ساده است که می تواند در یافتن کانال کشش به شما کمک کند.

این مرحله 3 مرحله است:

  1. کانال های کشش بالقوه مغزی. مشتری هدف شما کیست و از کجا می توانید آنها را پیدا کنید؟ به عنوان مثال ، اگر جواهرات را بصورت آنلاین می فروشید ، تبلیغات Pinterest ممکن است یک کانال مناسب باشد.
  2. برای تعیین اینکه ایده خوب است یا خیر ، آزمایش های ارزان قیمت را بنا کنید. قبل از اینکه بخش قابل توجهی از بودجه خود را در یک کانال بازاریابی سرمایه گذاری کنید ، حتماً آن را تحویل بگیرید ROI برای شما. به عنوان مثال ، شما ممکن است بخواهید کوچک را اجرا کنید PPC کمپین در Pinterest برای آزمایش اینکه آیا واقعاً فروش را در پی دارد یا خیر.
  3. در بهترین کانال دو برابر شوید. هنگامی که شما تست کشش همزمان را اجرا می کنید ، یکی از این کانال ها به عنوان “برنده” ظاهر می شود. (یعنی بهترین ها را به شما می دهد ROI.) این کانالی است که باید در آن سرمایه گذاری کنید.

اگر می خواهید در مورد چارچوب Bullseye بیشتر بدانید ، این راهنما یا کتاب آنها را با عنوان کشش بخوانید.

سئو و PPC: استفاده از آنها به صورت پشت سر هم

بهترین مشاغل از هر دو استفاده می کنند سئو و PPC زیرا آنها از یکدیگر تعارف می کنند. پس از همه ، اگر هر دو کانال سودآور هستند ، چرا نمی خواهید هر دو کار را انجام دهید؟

این دقیقاً همان کاری است که در احرام انجام می دهیم.

سئو دومین راننده بزرگ کاربران ما (بعد از دهان به دهان) است. اما ما از طرف پرداخت شده نیز غافل نمی شویم. هر دو کانال کار می کنند ، بنابراین ما به حداکثر رساندن اثربخشی این دو ، اهرم می زنیم.

این کارهایی است که ما انجام می دهیم:

1. برای ایجاد آگاهی از تبلیغات Facebook استفاده کنید

هر پستی که منتشر می کنیم به طور متوسط ​​10-20 ساعت زمان می برد. ما نمی خواهیم این کار به هدر رود ، تبلیغات فیس بوک را اجرا می کنیم تا در مقابل هرچه بیشتر علاقه مندان قرار بگیریم.

در حال دویدن PPC به نظر می رسد تبلیغات حتی به ما کمک می کنند لینک های برگشتی کسب کنیم ، حتی اگر این هدف اصلی ما نیست.

این منطقی است. از این گذشته ، هیچ کس نمی تواند به محتوا پیوند دهد ، مگر اینکه بدانند وجود آن وجود دارد. PPC تبلیغات به این امر کمک می کنند.

به عنوان مثال سئو راهنمای حسابرسی که در آگهی فوق تبلیغ می شود ، در حال حاضر دارای 519 بک لینک از 239 حوزه ارجاع است.

جالب اینجاست که ما برای این پست هیچ ارتباطی انجام ندادیم. ما فقط آن را از طریق خبرنامه و تبلیغات فیس بوک خود تبلیغ کردیم ، این بدان معناست که بک لینک به وجود آمد زیرا مخاطبان مناسب آن را دیدند.

2. بارگیری مجدد

بازاریابی نوعی تبلیغات آنلاین است که به شما امکان می دهد بازدید کننده هایی که وب سایت شما را ترک کرده اند را هدف قرار دهید. این فرصتی به شما می دهد تا بازدید کنندگان را ترغیب کنید که دوباره به بازار برگردند و یک خرید را دوباره بررسی کنند.

در اینجا چگونگی عملکرد آن برای ما در Ahrefs آمده است.

ما تعداد زیادی از ترافیک جستجو را به وبلاگ خود مشاهده می کنیم.

برخی از افرادی که مقالات ما را می خوانند ، تصمیم می گیرند که ابزاری ابزاری برای آنها است و بلافاصله ثبت نام کنید.

با این حال ، بیشتر اینطور نیست. و از آنجا که بسیاری از افراد مقالات وبلاگ ما را می خوانند ، ممکن است متوجه نشوند که ما یک آزمایش 7 روزه داریم.

بنابراین ، اگر آنها از صفحات خاصی در سایت ما بازدید کرده اند ، ما آنها را با پیشنهادی برای انتخاب محاکمه خود به عقب می اندازیم.

همانطور که می بینید ، پیچیده نیست.

ما عمدتاً از تبلیغات فیس بوک برای بازاریابی استفاده می کنیم اما بخاطر داشته باشید که این تنها بستری نیست که امکان بارگیری مجدد را فراهم می کند.

شما می توانید از دیگر موارد دیگر عقب نشینی کنید PPC سیستم عامل ها نیز

سیدنوت

از ماه ژوئیه سال 2019 ، به دلیل نگرانی از حریم خصوصی ، تبلیغات اکثر تبلیغات را در فیس بوک متوقف کرده ایم.

3. کلمات کلیدی را دنبال کنید که رقبای شما در آن مناقصه دارند

تصور کنید که آیا می توانید کلمات کلیدی خود را که رقبای شما در Google Ads پیشنهاد می دهند مشاهده کنید؟ از این طریق می توانید کلمات کلیدی بالقوه پرسود را پیدا کنید و آنها را از طریق آن دنبال کنید PPC یا سئو.

خوشبختانه ، می توانید. کافیست یک دامنه رقیب را در Site Explorer چسباند و به سمت “PPC گزارش کلمات کلیدی

سیدنوت

برای حذف کلمات کلیدی مارک شده از فیلتر “Exclusive” استفاده کنید.

در اینجا ، کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که رقبای شما در آن مناقصه دارند ، صفحات فرود برای ارسال ترافیک و نسخه تبلیغاتی که آنها استفاده می کنند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی را که ممکن است از طریق تجارت شما سودآور باشد نیز در نظر بگیرید PPC یا سئو.

افکار نهایی

تصور کنید که سئو سیب است و PPC نارنجی است آیا می توانید بگویید که یک سیب بهتر از یک پرتقال است و برعکس؟

هر دو میوه هستند. هر دو ویتامین را تأمین می کنند. و هر دو بسیار متفاوت هستند.

اگر می خواهید یک رژیم غذایی کامل ، باید هر دو را داشته باشید.

از این گذشته ، شما باید از کانالهای بازاریابی که برای تجارت شما استفاده می کنند ، بهره ببرید و استفاده کنید.

هر سوالی دارید؟ اجازه دهید من در نظرات یا در توییتر.



Source link

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “SEO در مقابل PPC: از کدام یک باید استفاده کنید؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *